الثلاثاء، 26 أغسطس، 2008

الفرااااااق


أصعب شىْ في الحياة هو أن تفارق اعز الناس أليك

أن تفارق إنسان تأتمنه على كل أسرارك

أن تفارق إنسان تحبه مهما حدث وتتقبل أخطائه مهما كانت

أن تفارق إنسان تشاركه فرحه وحزنه ويشاركك فرحك وحزنك

أن تفارق إنسان يذهب معك إلى كل مكان لا تستطيع أن تعيش بدونه

أن تفارق إنسان تحبه ويحبك تثق فيه ويثق فيك

أن تفارق إنسان كل صفاته تعجبك

أن تفارق إنسان تعلم نواياه ويعلم نواياك

أن تفارق إنسان ارتحت إليه واطمأنت نفسك إليه

ها أنا أفارق اعز صديقة لي فهي ليست صديقتي فقط بل جارتي قبل أن تكون صديقتي

سوف تسافر إلى السعودية تستكمل مراحل تعليمها هناك

ويعلم الله أنى احزن اشد الحزن لفراقها

هناك 41 تعليقًا:

حسن حنفى يقول...

الفراق اصعب حاجه

يارب ترجع بالسلامه

يااااااارب

يارب يصبرك

عبدالهادى_سارة يقول...

الفراق اكثر ما عنيته ..

فراق الاهل ..فراق الاصحاب

واصعب فراق فراق الاحبة والاصحاب والاهل

عندما يجتمعون في شئ واحد

ربناا يرجعها بالسلامه..

إخوانى حتى النخاع يقول...

بجد الفراق دا صعب جدااااااااا ..

وانا بكره أفارق حد عزيز عليا أوى


بس هيا دى الدنيا .. هتقابلى ناس وهتفارقى ناس


وبجد مدونتك رائعة ... ويا ريت تتقبلى مرورى

أخووكى

جوجو يقول...

حسن حنفى

يااااااااااااااااارب

هو فعلا اصعب حاجة

جوجو يقول...

عبد الهادى_ سارة


فعلا اصعب قراق فراق الاصحاب عندما

يجتمعون فى شىْ واحد

ياااااااااااااااااااارب

جوجو يقول...

اخوانى حتى النخاع

اهلا بيك لاول مرة فى مدونتى

حقا هى الحياة كده هقابل ناس وهفارق ناس

شكرا على مرورك

سمر يقول...

أنا الوحيدة في المدونة
إلي متنفعش تعلق على
الموضوع ده لأني بجد مش عارفة
أقول أيه
وفي نفش الوقت مش مصدقة أني
ممكن أسيب أعز وأغلى جوجو في الدنيا
يلا نصيب هنعمل أيه يعني هي الدنيا
كده يوم ليك ويوم عليك .

fire bird يقول...

جوجو
الفراق صعب ايوه

بس هو ده حال الدنيا
هنعمل ايه

وبعدين يا ستى السعودية مش بعيد قوى

تقدرى تكلميها على الميل دايما وتشوفيها كمان

انا عارفة ان ده مش كفاية

بس اهو احسن من مفيش

ولا ايه

ربنا يخليكوا لبعض

بصراحة الحياة من غير الاصدقاء حاجة صعبة جدا
-------------------------

شكرا على زيارتك عندى وبتمنى دوام التواصل

عروسة ننوسة يقول...

ما اصعب الفراق
ولكن ما اجمل صداقتكم
ربنا يرجعهالك بالف سلامة

جوجو يقول...

سمر

انا مش هاقدر ارد هنا

بس هرد ان شاء الله لما اشووفك

جوجو يقول...

fire bird

اهلا بيكى

لاء طبعا اكلمه على الميل احسن من مفيش

ياااااااااارب

الحياة من غير الاصدقاء فعلا صعبة

خاصة الاصدقاء اللى انت بتحبهم ومتعود عليهم

جوجو يقول...

عروسة ننوسة

اهلا بيكى فى مدونتى لاول مرة ويارب متكنش الاخيرة

يااااااااااارب

egyboy يقول...

وهو دا فراق برضو يا جوجو انا متحفظ على اللفظ بس حاسس بمشاعرك هى بس اتغربت عنك بس عندكم وسائل كتير ممكن تطمنكم على بعض ولازم انتى كمان تتجدعنى علشان دايما اللى بيسافرو السعودية يكملوا تعليمهم بيجيبوا مجموع عالى والمعادلة بترفعهم كمان فبيبقى قدامهم كل الكليات متاحة

ربنا معاكم

مصطفى

قطرات من شواطئ الحياة يقول...

الفراق ..هو القاتل الصامت .. والقاهر المييت .. والجرح الذي لا يبرأ .. والداء الحامل لدوائه ..

و أصعب ما في لحظة الفراق هو تلك النظرات التائهة و الصمت الخانق الذي يحتوينا

و لكن المهم أن لا نستسلم و لنكمل الطريق .. فمثل الحياة يا جوجو كسفينة في كل حين تتوقف عند شط ما لينزل منها بعض الركاب و يركب آخرون .. و ربما نصادف من نزل منها راكبا معنا مرة آخرى ..

و على رأي إيجي بوي دا مش فراق حقيقي تقدروا تتواصلوا بطرق كتير .. بس تعملي إيه في ناس تكون لسا معاكي من شوية و كله تمام و مفيش مشاكل خالص و فجأة يختفوا من حياتك للأبد مش قصدي يموتوا بس تقرر الظروف إنهم يبعدوا عنك و ماتقدريش حتى تطمني عليهم ..

دي سنة الحياة .. أوعي تستسلمي

ShimaaMahdy يقول...

اصعب حاجه فعلا فراق الاحباب

ربنا يصبرك وترجعلك بالسلامه يارب

و تكونوا مع بعض من تانى

كل عام وانتى بخير

(:

جوجو يقول...

ايجى بوى

اكيد فراق

اما ماقدرش اشوفها فى الوقت اللى انا محتجالها فيه يبقى فراق


ان شاء الله فى حاجة قولتها عجبتنى اوى

انهما بيروحوا يكملوا دراسة هناك عشان يجيبوا مجموع حلو

ميرسى على مرورك

جوجو يقول...

قطرات من شواطىْ الحياة

اشكرك على هذا التعليق الجميل

ميرسى على زيارتك

جوجو يقول...

شيماء مهدى

اللهم امين

كل سنة وانتى طيبة وبخير

ميرسى على مرورك

عروسة ننوسة يقول...

جوجو ان شاء الله نكون اصدقاء علطول وبالفعل احنا اصدقاء لو رحتى عند شفقة واحسان هتعرفى

Hosam Yahia حسام يحى يقول...

ربنا يرجعهالك بالسلامه

يااااااااااااااارب

جوجو يقول...

عروسة ننوسة

ان شاء الله نكون اصدقاء

جوجو يقول...

حسااااام يحيى

ياااااااااارب ترجع بالسلامة و3 سنين

يعدوا بسرعة

شكرا على تعليقك

ashraketamal يقول...

جوجو
كيفك
فعلا الفراق صعب جدا
ربنا يزيد في صدقيتكم ومش يفرقكم ابدا
تحياتي
اشراقة

أسير الجراح يقول...

جوجو

مدونتك جميلة جدا

وبجد كلماتك رائعة

رغم ان اجمل حاجة فى الدنيا هى الحب



بس اصعبها هى فراقها


بحيكى على البوست الجميل


تحياتى اسير الجراح


وكل سنة وانتى بالف صحة وسلامة

elsha3er يقول...

انشأالله ربنا يقصر مدة الفراق وترجعوا لبعض لان فعلا الفراق اصعب حاجة

احمد الشاعر

حنين.. يقول...

انا حاساكى اوى
لانى من شهر برده صاحبتى وجارتى فارقتنى
ربنا يصبرك يا قمورتى
وكل سنه وانتى طيبه ومبدعه
أسأل الله لكم فى شهر رمضان
حسنات تتكاثر وذنوب تتناثر
وهموم تتطاير
وأن يجعل بسمتكم سعادة
وصمتكم عبادة وخاتمتكم شهادة
ورزقكم فى زيادة
وبكل زخة مطر
وبعدد من حج واعتمر
أدعو الله أن يتقبل صالح العمل
تحياتى ليكى
دمتى سالمه
فى رعاية الله وامنه
حنين

ashraketamal يقول...

جو جو
السلام عليكم
كل عام وانتي الى الله اقرب
رمضان كريم ليك عندي هديه اتفضلي حمليها من مدونتي
تحياتي
اشراقة

ashraketamal يقول...

جو جو
السلام عليكم
كل عام وانتي الى الله اقرب
رمضان كريم ليك عندي هديه اتفضلي حمليها من مدونتي
تحياتي
اشراقة

_**( قلب الأسد )**_ يقول...

نعم الفراق هوا نهاية مؤلمة
لابد ان نحياها جميعا
وهذة هى سنة الحياة
صبرك الله
فهذا الاحساس ما اصعبة
او ان شئتى فقولى احساس لا يوصف

همسات شاب يقول...

الفراق صعب فعلا


يمكمن أكون حاسس بالموضوع ده كتير



ربنا يصبرك يا فندم


وأحب أقول لحضرتك

ان مدونتك رائعة جدا .. ربنا يبارك لكي فيها

rovy يقول...

كل سنه وانتى طيبه يا جوجو

رمضان كريم ومبارك عليكى و علينا حبيبتى

تحياتى

,.-~*'¨¯¨'*•~mr ,.-~*'¨¯¨'*•~monshed يقول...

الفراق حاجه صعبة جدا بس لابد منه وكل شئ ليه نهاية اجلا او عاجلا
وكل سنة وانتى طيبة ورمضان كريم

almasry يقول...

بالنسبه للتاج اللى حضرتك بعتهولى انا قبلته وهجاوب عليه انشاء الله قريب جدا


لكن بالنسبه للموضوع أحب أقول ان الفراق بيكون أوقات من أهم عناصر الحياه عامل زى النسيان بالظبط وكفايه قوى المثل اللى بيقول جزا الله الشدائد خيرا عرفت بها صديقى من عدوى


تحيــــــاتى
المصـــــــرى

جمعاوي يقول...

السلام عليكم

وربنا يارب يصبرك وانا والله باقول ان صديقتك دي يا بختها انها لقت حد يحمل لها كل هذا الكم من الود دمتم لبعضكما احباء ورمضان كريم ويلا سلام

أسير الجراح يقول...

اتمنى الزيارة الجاية تكون لاسير الجراح



كل سنة وانتى طيبة يا قمر



اسير الجراح

ابن الإخوان والأزهر يقول...

ويبقى الحب رابطاً بين الأرواح

وتبقى القوة حائلاً دون الإنكسار

تقبلي مروري

3abdallah 7osni يقول...

خضيتيتنى انا قلت ماتت...لاقدر الله

ربنا لايجعله فراقا قلبيا بل فراقا مكانيا ان شاء الله

أصعب شىْ في الحياة هو أن تفارق اعز الناس أليك

عندك حق

خديجة محسن "لؤلؤة الاسلام" يقول...

فعلا بيكون صعب جدا الفراق
لانها حصلت بردو معايا قبل كده

بس ربنا يجمعكوا على خير ان شاء الله

و رمضان كريم

و تحيااااتى

afew good men يقول...

الحياة سكة

مش دايما طريق واحد


في طريقين

ممكن تلاقي قلبين

وعشين

هي كدا
بس اكيد حترجعو لبعض


رمضان كريم

blue-wave يقول...

بالفعل ما اصعب الفراق
اعانك الله

غير معرف يقول...

福~
「朵
語‧,最一件事,就。好,你西...............................................................................................................................-...相互
來到你身邊,以你曾經希望的方式回應你,許下,只是讓它發生,放下,才是讓它實現,你的心願使你懂得不能執著的奧秘